Jak otworzyć butik z franczyzą?

Dostępnych jest wiele różnych franczyz butikowych (odzieżowych) do wyboru, ale sukces tak naprawdę w pełni zależy od dokładnego zbadania, co otrzymamy jako franczyzobiorca, czy pasuje to do lokalnych zwyczajów zakupowych klientów i jak działa konkurencja na naszym obszarze.

Franczyza (Warszawa) znanej marki butiku okazuje się mniej ryzykowna niż założenie własnego butiku i startowanie z biznesem od zera. Jednak franczyzy są drogie i ich inwentarz może nie pasować tak dobrze do lokalnego rynku, jak inwentarz wybrany na własną rękę. 

Dostępnych jest wiele różnych franczyz butikowych (odzieżowych) do wyboru, ale sukces tak naprawdę w pełni zależy od dokładnego zbadania, co otrzymamy jako franczyzobiorca, czy pasuje to do lokalnych zwyczajów zakupowych klientów i jak działa konkurencja na naszym obszarze.

Jaką franczyzę warto wybrać?

Sporo odzieżowych sklepów odzieżowych z sukcesem, postrzega franczyzę jako sposób na rozszerzenie działalności. Zanim jednak zdecydujesz się na daną franczyzę zatrudnij doświadczonego księgowego i prawnika, aby pomogli Ci przejrzeć udostępnione przez franczyzodawcę finanse firmy i warunki umowy franczyzowej. Warto to zrobić, nawet jeśli czujesz się wykwalifikowany i chciałbyś zająć się tym na własną rękę. Pamiętaj, że kilka dodatkowych oczu to znacznie większa szansa na to, żeby zobaczyć rzeczy, które sam mógłbyś przeoczyć.

Dowiedz się koniecznie, jaki jest roczny koszt danej franczyzy i co otrzymasz w zakresie bieżącego wsparcia w marketingu, finansowania, edukacji zarządzania, usług wsparcia biznesu, takich jak księgowość, ubezpieczenia i porady prawne. Jeśli jesteś początkującym przedsiębiorcą w branży odzieżowej poszukaj takiej franczyzy butikowej, która w ramach współpracy zapewnia najbardziej wszechstronne szkolenia i wsparcie. 

Linia produktów może naprawdę pięknie prezentować się w broszurach reklamowych partnera, ale pamiętaj, że jeśli style się zmienią, cała linia nie będzie tej samej jakości może też okazać się, że Twoi lokalni klienci nie reagują dobrze na to, co sprzedajesz – wówczas franczyza może nie działać tak dobrze, jak się spodziewasz lub jak obiecują materiały marketingowe. 

Bo przecież jeśli kupisz butik skierowany do nastolatków, a demografia w Twojej okolicy wskazywać będzie na starszą, może się niestety okazać, że Twój biznes zacznie się zmniejszać. Będzie to wynikać z faktu, iż wszyscy Twoi klienci wyjeżdżają na studia i wychodzą za mąż. A gdy jest się właścicielem franczyzy, trudno będzie zmienić asortyment produktów, aby dopasować się do zmieniającej się demografii.